Quake to gra FPP, ściślej FPS, wydana 31 maja 1996 roku przez id Software. Jako jedna z pierwszych posiada silnik graficzny mogący wyświetlać w pełni trójwymiarowy, teksturowany obraz. Wywodzi się pośrednio z serii Doom, kontynuując jej niektóre rozwiązania. Po raz pierwszy w grze tej pojawiła się konsola, dzięki której można dokonywać konfiguracji i automatyzacji ustawień oraz rozmawiać z pozostałymi graczami.
Quake to póki co najszybszy FPP z obecnych na rynku. Pomimo że został wydany w 1996, jego nowatorskie pomysły (jak na tamte czasy) zostają portowane do współczesnych gier (patrz CPMA).
W 1997 id Software wydało patch do QuakeWorld, który zmieniał fizykę świata gry (m.in. dodał wiekszą kontrolę lotu oraz zmienił sposób obsługi skoków).
Ciekawostka
Quake w pierwotnej koncepcji miał być grą platformową taką jak Zelda tylko, że używającą grafiki 3D. Zadanie okazało się za trudne i postanowiono zrobić zwykłą grę FPP.
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach